måndag 16 mars 2009

Glasögon


Vi hade en vild diskussion om glasögon igår. Min syster har haft glasögon sedan före hon ens kunde gå. Mamma har glasögon. Pappa ibland. Min bror behöver men vill inte. Jag vill ha glasögon men behöver inte. För att prova på hur ett liv ser ut innanför ramarna bestämde jag mig för att ha glasögon på mig under en hel dag. Jag har ett par utan styrka eftersom jag i det närmsta nästan har röntgensyn normalt sett. Jag klarade mig till jobbet och igenom ett halvt möte, sen fick jag panik. Det här med glasögon kanske inte är något för mig ändå. Dessutom tycker mamma inte att jag passar i dem. Buhu, jag som tycker att jag ser mycket äldre och intelligentare ut. Ska jag ge upp och inse att jag är perfekt som jag är? ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

tycker faktiskt att du är snyggare utan!

Ellinor Bokedal sa...

Men glasögonen var ju inte de snyggaste direkt! Vänta du bara, jag ska nog se ut som en smart business woman inom kort! :)

Frida sa...

Hahaha! Du är rolig du! :) Korta håret var ett steg i rätt business woman-riktning... men nu tycker jag du tar det lilla lugna med nästa steg på den skalan...:)

Ellinor Bokedal sa...

Okej, jag tar era goda råd. Jag antar att jag blev lite för mycket "gammal" lite för fort. Nej, jag har ingen ålderskris, nej då, inte jag, nej nej! ;)