torsdag 12 mars 2009

Tasty

"There's no such thing as a free lunch" säger de i det stora landet där borta. Nähä, men i Sverige funkar det. Jag fick en igår. Jag var inbjuden som gästtalare hos Borås Västa Rotaryklubb. Vilket trevligt gäng. De lyssnade med stora öron när jag berättade om svensk-amerikanska handelskammaren, vad organisationen gör och står för. Fick många typiska, svenska frågor efter det. Efter min presentation blev jag uppraggad av en kvinna från arbetsförmedlingen, vilket väl måste betyda att jag gjorde ett bra intryck? Laxen jag åt till lunch hade väl lagt sig där den skulle. Man blir ju tydligen smart av fet fisk. Nu ska vi väl se om jag blir erbjuden ett toppjobb inom en snar framtid då. Just give it to me. Eller stämmer det, det där med "no free lunch"? Jag vet av erfarenhet att man inte får någonting gratis här i världen, men lite flyt måste man få ha.

Inga kommentarer: