fredag 15 mars 2013

Frisk Luft = Bästa Medicinen

Jag hade tänkt gå till gymmet igår men med lite huvudvärk och illamående (ja helt smärtfritt är det inte alltid med hormoner som sprutar) kände jag att en promenad skulle sitta bättre. Jag tog med mig stavarna och gick över Hammarbybacken.

Upp över Hammarbybacken och ner igen ja. Inte så bra idé. Tänkte ju inte på att det skulle vara is på marken. På uppvägen gick det bättre då solen hade legat på hela dagen. Nervägen var skuggsidan och stundvis åkte jag skridskor ner. Kul, men inte så bra. Jag nöjer mig med att gå runt backen nu tills snön är helt borta. Bra höjdskillnad blev det i alla fall och huvudvärken och illamåendet försvann någonstans på vägen.

Det är helt fantastiskt att det går att bli av med smärta och obehagligheter helt utan värktabletter. Jag har blivit avgiftad från tabletter sedan jag blev gravid och jag tänker inte börja med det igen när jag inte är det längre. När jag har jobbat mycket och sovit för lite förut har jag tagit snabbvägen med Treo. Usch så dumt. Aldrig mer.

Inga kommentarer: