fredag 1 mars 2013

Kund-Service

Vårt bredband saktades plötsligt ned förra helgen. Mycket. WTF, jag som trodde att vi hade obegränsad datamängd? Det hade vi tydligen inte och den här veckan har jag caféjobbat för att få något gjort. 

Idag ringde jag och ville uppgradera till högsta möjliga datamängd per månad för att det inte ska hända igen. Det gick inte, sa tjejen på supporten och vägrade förhandla. Jo, för en kostnad på över 400 kr/månad. Det lät helt befängt och jag slängde ur mig vad jag tyckte och la på luren. 

Ringde upp igen och fick prata med en kille som minsann sa att det skulle gå om jag kopplade bort stickan som jag hade fått på köpet. Alltså ett USB-modem som jag har med mig när jag reser/är på stan och kan surfa på från samma abonnemang som routern. Okej, sa jag och tänkte att jag får väl klara mig på öppna wifi-nätverk. Kan faktiskt surfa via internetanslutning på telefonen också, det funkar för det mesta. Blev kopplad till ytterligare en människa. 

Då...kom jag till en riktigt trevlig tjej som tyckte att jag absolut skulle få behålla ett fungerande simkort till USB-stickan också om jag ville uppgradera abonnemanget. Äntligen någon som förstod sig på kundservice. Det enda det kostar mig nu är 50 kr mer i månaden än förut och jag kommer aldrig att ha långsamt internet igen. Nöjd kund till slut.

Inga kommentarer: