torsdag 19 mars 2009

Vad säger man?


Idag var jag på UF-mässa (Ung Företagsamhet) i Borås. Min gamla gymnasieskola höll fanan högt uppe tycker jag allt. I skrivande stund pågår prisutdelningen. Hoppas Tingsholmsgymnasiet vinner något. Jag minns när jag hade UF-företag för lääängesen och vi vann bästa monter och därigenom fick åka på den stora nationella mässan i Stockholm. Vilka minnen. UF ProLight, whot whot.

På invigningen idag var Christopher Lindhe där, ni vet han som blev årets Sveriges Hjälte som för några år sedan förlorade båda sina ben och en arm när han blev påkörd av tåget och nu tävlar i simning i Paralympics. Vilken kille. Han är från samma stad som jag är ifrån. Vi pratade en stund innan han skulle upp på scenen. En människa som har en sådan livsglädje efter att ha varit med om en sådan tragedi. Vad säger man? Nu pluggar han ekonomi, simmar för målet Paralympics 2012 och dessutom driver han eget företag. Hans egen kommentar på hur hans liv är annorlunda från andras:
-Nej, jag är väl som alla andra killar i min ålder. Jag har bara lite andra förutsättningar. Man får ju utgå från de möjligheter man har.
Vad säger man?

5 kommentarer:

Madeleine Bokedal sa...

HAN PLUGGAR HELTID!

Ellinor Bokedal sa...

Aja, hel/halv... Han är grym vilket som!

Anonym sa...

En inspirationskälla1

Anna Westerlund sa...

han är verkligen helt fantastisk!! jag gråter typ alltid när jag ser han på tv:) men hörrö ellinor... var det NI som vann bästa monter?! vill minnas att det priset gick till UF Goodnight?! haha

Ellinor Bokedal sa...

Nehe, vi vann bästa monter. Det var ju så vi kom upp till Sthlm. Vi hade så bra aktivitet i vår monter med våra kondoms-nyckelringar. Ni vann något annat. Tack för en god kamp ändå! ;)