lördag 27 november 2010

Nyårsaftonar

Sist jag firade nyår i USA var för två år sedan. Jag och bror var i NYC. En nyårsafton jag aldrig glömmer, av flera olika anledningar. Jag kan nog i och för sig säga så om det flesta nyårsaftonar de senaste tio åren. Eftersom det här (enligt mig) är en parhögtid, det vill säga trerätters parmiddagar, försöker jag att hitta på något extra, gärna åka iväg. Förra året sprang jag Sylversterloppet och sedan firade jag med goda vänner hemma i Ulricehamn. Många par var det men då hade jag i alla fall fått in ett tiokilometerslopp i tolv minusgrader tidigare under dagen och var nöjd med det. Det var en jättetrevlig och rolig kväll och natt men i år måste jag åka iväg igen.

För tre år sedan firade jag med min amerikanska, underbara familj i Atlanta. Hela släkten var där och de kom till och med upp från Florida. I år är det jag som åker till Florida istället. Jag vet inte än vad som händer på självaste New Year's Eve men jag har ett önskemål. Får se om jag får med mig Beth på det.

Inga kommentarer: