lördag 6 september 2008

I feel good!

Jo jag gillar att träna. Om jag har några andra intressen än att jobba och resa, så är det att träna. Jag älskar att röra på mig och hålla igång. Jag tycker även att det hör ihop med att äta någorlunda hälsosamt, därav bland annat mitt sockerfria liv:) Jag mår super! Just nu stryketränar jag tre gånger i veckan och promenerar mycket utöver det. Det är mitt sätt att koppla av, att röra på mig. Istället för att läsa en bok, som många andra gör. Men alla är vi olika.

Jag är ganska smal och det är något jag har valt att vara. Men jag tröttnade för ett par år sen att alla tjatade på mig att jag var för smal. Så jag bestämde mig för att gå upp i vikt. Sagt och gjort, jag slutade träna och började äta allt möjligt. Mycket fett och mycket socker. Givetvis gick jag upp i vikt. Mådde jag bra av det? Nej! Efter ett tag, alldeles för länge om ni frågar mig, fick jag nog och la ner. Jag insåg att jag mår bäst av att vara smal som jag är när jag tränar och äter hälsosamt.

Tillbaka i mina gamla vanor mår jag bättre än nånsin! Om någon undrar eller är "orolig" så fråga gärna, men det värsta jag vet är när folk pratar bakom ryggen på en. Jag märker sånt, och jag tappar respekt för folk som gör det. Det är lika fult att prata om eller att kommentera dem som är smala, som dem som är överviktiga. Jag bryr mig egentligen inte, jag mår ju så himla bra, men för er egen skull: lägg ner och fundera på hur ni själva mår. Mår ni lika bra som mig? Välkomna i klubben! Annars, använd den tid ni gör åt på att prata skit om alla andra till att gå ut och gå i skogen eller kör ett pass på gymet! Gå sen hem och ät något riktigt gott, något som är godare än chips och dip och känn hur bra ni mår!

Dessutom är jag helt övertygad om att det man stoppar i sig har att göra med hur man presterar i övrigt; på jobbet och i privatlivet!

Inga kommentarer: