måndag 1 september 2008

Nystart

Välkommen hösten! Det bästa med hösten är den här nystarten man får. Så har det alltid varit. Skolan börjar efter tio veckors sommarlov. Man får köpa nytt bänkpapper och klä in böckerna i detsamma. En ny ryggsäck med tillbehör såsom nya pennor och kollegieblock hör väl också till. Nu var det väl kanske ett tag sedan nystarten såg ut så här, men jag får ändå alltid samma känsla. Visserligen börjar min distanskurs i Företagsekonomi A idag. Väntar på 11(!) nya böcker som skulle ha kommit på posten idag.

För mig i år innebär nystarten verkligen någonting nytt. "Äntligen!" måste jag få ropa. Äntligen är jag fri (från allt som någonsin har bundit mig till platser och människor) och kan göra vad jag vill med mitt nya liv. Och gissa om jag ska...!

Inga kommentarer: