söndag 21 september 2008

Sju Sorters Kakor

Det räcker inte ens med det på våra "eftermiddagsfika-släktkalas". Det är alltid minst tio sorters kakor och sen tårta på det. Tur att jag inte äter kakor då och slipper sitta och säga "Åh, jag borde inte" och sen tugga i mig kakorna med ångest. Det är det värsta jag vet. Ska det va så ska det va. Här har personen i fråga till och med delat på kakorna och bara tagit en halv av de flesta (det är inte mitt kakfat som ni kanske förstår). Ska man frossa i kakor så kan man väl göra det fullt ut, för hur ofta gör man det? Det är som det här med chips med 50% mindre fett. Okej om man äter det varje dag (fast då bör man nog ta sig en funderare ändå) men är det inte bättre att äta "the real thing" nån gång emellanåt istället? I USA har de till och med fettfria chips. De smakar trä, jag har provat av ren nyfikenhet.

För övrigt så har far och döttrarna Bokis precis varit ute på en kvällspromenad. Det var skönt, men kallt. Nu ska jag lägga mig och se andra säsongens tre första avsnitt av Gossip Girl som jag har missat på grund av allt jobb den senaste tiden.

xoxo Miss El.

Inga kommentarer: