fredag 5 september 2008

Tråkig fredag

Det är fredag. Har jobbat hela dagen, dags att lägga ner nu. Men å andra sidan, vad ska jag göra i denna inte-så-händelserika-stad, om inte jobba? Har fått mina 11(!) böcker idag till kursen jag ska läsa i Företagsekonomi A. Var även nere på stan och tog kort till mitt nya visum. Varför bli man alltid så fruktansvärt ful på såna kort? Och varför får man fyra stycken foton? Det är ju inte så att jag kommer att visa de andra tre för någon levande själ.

Jag var ute en sväng i Gällstad innan också. Var jag på Lager 157? Nej. Jag var hos min mormor och morfar och fikade. Hade jag bakat kanelbullar (min specialitet) och tagit med mig? Nej. Jag hade varit nere på stan och köpt pariserbullar och nougatmazariner. Åt jag det? Nej. Jag äter ju inte socker. Jag drack kokkaffe med mjölk.

Inga kommentarer: