onsdag 1 oktober 2008

Helt slut

En av mina nya roomies, Alex, skulle skjutsa hem mig till min boss' hus igar kvall. Jag trodde jag visste vart jag bodde, jag hade ju adressen i alla fall. Det visade sig att min lokalsinnesformaga inte var sa bra som jag trodde. Efter en massa turer och telefonsamtal fram och tillbaka tyckte jag synd om henne och sa att jag tar en taxi hem. Det varsta var ju bara att taxichaufforen inte heller hade nagon koll. Till slut ringde jag min boss som var uppe i NYC och lat henne prata med taxichaffisen. Det blev en dyr taxiresa innan jag till slut var hemma. Dessutom var jag trott som aldrig forr. Inte nog med det. Nyckeln som lag gomd till mig under dorrmattan visade sig vara fel nyckel. De hade lagt ut brevladenyckeln! Vad skulle jag gora? Jag fick ringa och vacka min boss' man som kom och oppnade. Visserligen inte mitt fel, men det kandes lite dumt anda. Efter det stupade jag i sang.

Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit och inhandlat tacke, kudde, sangklader och handdukar pa Wal-Mart. Allt detta for under $70. Jag alskar Wal-Mart. Fast jag var tvungen att be om hjalp for att fa med allt man behover ha for att badda en sang har i Amerikat. Sedan fick jag verkligen kanna pa hur det ar att inte ha nagon bil i USA nar jag skulle bara hem allt. Som sagt, jag ar helt slut!

Inga kommentarer: