måndag 20 oktober 2008

Söndag = Football!





Nu har jag upplevt "The Ultimate American Experience". Igår var vi på NFL football. Washington Redskins mötte Cleveland. What a day! Vi började halv tolv (söndag förmiddag) hemma med drinkar. Man kan ju inte gå på fotboll nykter även om det är söndag. Vi var på parkeringen utanför arenan klockan ett. Matchen började fyra. Däremellan hade vi barbeque med burgers och allt möjligt gott. Det var drag på parkeringen kan jag lova. Och då menar jag inte ICA:s parkering nere i stan direkt, utan typ en yta stor som en hel stad med bilar och folk som grillar och dricker öl. Själv hade jag blandat en typ termos med rom och cola. Jag får bara inte i mig öl. Inne på arenan var det sjukt mycket folk. Närmare bestämt 90.000 människor! Den som inte har varit på en amerikansk fotbollsmatch än har något kvar att göra i livet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Din lilla sportnörd! :)

/Josephine