torsdag 29 januari 2009

Beslutsångest


Jag menar, hur svårt måste man göra det för en stackars svenska som mig att köpa peanut butter? Hemma på Ica har vi bara Skippy's, visserligen i både creamy och crunchy, men där vet man att ska man ha jordnötssmör så tar man en burk på hyllan och går vidare på inköpslistan. Nu har ju jag i och för sig hittat min favorit - Whole Foods egna brand "365". Crunchy, med bitar i. Men tänk er första gången. Det tog mig säkert en kvart att bestämma mig. Så är det med allt här. Fattar ni vilken tid det tar att gå och handla här? Ska jag ha fat-free mjölk eller skim milk? What's the difference? Tortilla chips som är scooped eller flat? Och vilken av alla hundra sorters tonfisk är godast? Den dyraste? Jag brukar gå på det, finsmakare som jag är, haha. Gah, ibland saknar jag simpelheten i Sverige. Fast när jag väl är där saknar jag valmöjligheterna här. Man vill alltid ha det man inte man få. Varför är det så?

2 kommentarer:

Madeleine Bokedal sa...

Ta bara den billigaste skiten!

Frida sa...

"Man vill bara ha det man inte kan få"... kan ju anpassas på det mesta... iaf karlar;) Haha!