lördag 24 januari 2009

Träning


Den här damen imponerar verkligen på mig. Hon är 72 år och tränar på gym fem gånger veckan, plus att hon springer en gång i veckan. Jag måste få citera henne:
- "Jag älskar att träna och mår bra av det. Och jag tränar inte för att bli ung utan för att bli gammal."
Till alla som tycker jag är galen som går upp klockan fem mån-fre för att varannann dag gå till gymet och varannan ta en morgonpromenad innan jobbet, vill jag bara säga: Jag mår såå bra av det, annars skulle jag inte göra det. Jag skulle bli galen om jag satt åtta, nio timmar på ett kontor hela dagarna och inte fick röra på mig. Och ska man träna efter jobbet, då är klockan nio innan man kommer hem och ska hinna äta innan man måste sova. Bättre då att få en fräcsh start på dagen och ha tiden efter jobbet ledig till annat. Alla är vi olika. Jag är inte galen, jag mår bara bra!:)

2 kommentarer:

Madeleine Bokedal sa...

någon som frågeställer dina träningsvanor?

Ellinor Bokedal sa...

Ja Obama ringde och frågade när vi ska börja träna ihop. Han måste också göra det tidigt på morgonen. Han har liksom lite att stå i på jobbet! ;)