torsdag 28 maj 2009

Att Åka Buss

Jag tycker om att åka buss. Det är en tid då jag bara sitter och tittar ut genom fönstret och drömmer mig bort. Eventuellt läser jag en tidning och lyssnar på min ipod. Mycket mer är så kan man inte göra på en buss. Eller? Nu sitter jag i och för sig och bloggar, men annars försöker jag låta bli datorn och liksom ha min frizon på bussen. Sen händer det att jag, som igår morse när jag mest bara ville somna en stund, fick ett par från fjärran land precis bakom mig. Detta par höll inte tyst en sekund från att de gick ombord på bussen till att jag gick av. Det var "Jalla, Jalla" på högsta volym i fyrtio minuter. Eller som precis nu då det sitter ett tjejgäng i högstadie-/gymnasieåldern på andra sidan bussen och gapflabbar åt de sämsta skämt jag någonsin har hört. Kan vi inte komma överens om att normen på en buss är att ha en normal ljudnivå? Kan vi ta med det på valsedlarna för EU? Ja tack!

Inga kommentarer: