söndag 31 maj 2009

Det är Skillnad

Jag satt och tittade på Stockholm Maraton igår samtidigt som jag skrev min hemtenta. Jag tyckte de klagade för mycket på värmen. Herregud, så varmt kan det väl inte ha varit? Idag tog jag en skrivpaus och gav mig ut på en egen löprunda i skogen. Jag frös nästan när jag gav mig iväg för jag hade suttit inne hela dagen. Det gjorde jag däremot inte halvvägs igenom rundan. Gah, vad varmt det var! Jag höll på att dö. Okej, så farligt var det kanske inte, men jobbigt var det. Då förstod jag dem som sprang maran igår. Det är skillnad på himmel och hav, på samma sätt som det är skillnad på 10 grader och molnigt, och 25 grader och sol. Jag fick även ett påstående bekräftat. Man kan aldrig förstå sig på något innan man har varit med om det själv.

2 kommentarer:

Frida sa...

Själv satt jag på Debaser Slussen och drack öl och kollade på marathon-löparna som passerade förbi... och bara DET tyckte jag var varmt och jobbigt...:)

Ellinor Bokedal sa...

Hahaha, vi kanske ska gå oss på Midnattsloppet i augusti? Vad säger du? Du har hela sommaren på dig att byta ut ölen mot vatten! ;)