lördag 23 maj 2009

Smaka på Den




Vad gör man inte som en god värd när man har besök från fjärran land? Jo, man gör sina gäster till lags. Det blev köttbullar med lingon på Smaka. Matt och Chris blev nöjda och belåtna över en trevlig middag som innehöll en hel del roliga diskussioner om kulturskillnader mellan svenskar och engelsmän. Jag har lärt känna den engelska kulturen ganska bra efter ett år som reseledare för ett brittiskt resebolag. Matt och Chris har bott ett halvår i Sverige så vi har ju lite att jämföra. Vi kom även in på dialekter och jag insåg att jag är ganska bra på även detta, både vad gäller svenska dialekter och brittiska. Birmingham är min favortidialekt, by far. Den är så charmig. Vi kom väl överens allihop om att skånska är ganska osexigt. Bra, då är det inte bara jag.

Inga kommentarer: