tisdag 23 juni 2009

Produktiv i New York

Idag var jag produktiv redan kvart i sju på morgonen. LilSis behövde lite hjälp med sitt CV från 50 graders värme i Abu Dhabi. Fixade det, tog en morgonpromenad och hann med andan i halsen precis i tid till ett möte nere på stan. Tänkte det här skulle bli en ultraproduktiv dag. Ack så fel. Väl hemma igen var jag lite trött så jag la mig på spikmattan, somnade och vaknade en timma senare. Slängde bort spikmattan och somnade om en timma till. Jag var nog trött. Jag har inte sovit på flera nätter nu, det är ju så ljust ute. Som tur är går vi mot mörkare tider (får man säga så?).

För att vakna till gav jag mig ut på en löptur. Det var varmt. 25 grader visade det sig när jag kollade termometern efteråt. Aktiv har jag varit idag, men inte så produktiv som jag trodde jag skulle bli. Förutom mötet i morse och ett telefonsamtal har jag inte gjort mycket nytta. Jag tar igen det en annan dag.

Ett tips förresten för den som är ute och springer. Om man håller något i händerna så får man aldrig håll. Jag har alltid en "I love NY"-nyckelring i vardera hand. Nästa gång jag är i New York (för det är jag ju så ofta) ska jag ta en runda i Central Park, det har jag lovat mig själv.

Inga kommentarer: