tisdag 8 september 2009

Biff & Tjöt


Idag "hann" jag inte äta frukost så jag åkte iväg och gjorde en intervju för en hemsida, utan mat i magen. Inte att rekommendera. Oj, vad hungrig jag var, redan klockan elva. Efteråt gick jag in på högskolan och slängde i mig en Biff à la Lindström. Precis vad jag behövde. Riktig svensk husmanskost. Vad jag dock kunde varit utan var alla de korkade diskussioner som pågick runt omkring mig. Man sitter väl inte öppet och diskuterar till exempel att man är rasist, eller att man vill gå på bidrag för att jävlas med staten? Har folket helt ballat ur? Jag hoppade kaffet och tog det när jag kom in till kontoret istället, bland "normala" människor.

2 kommentarer:

Madeleine Bokedal sa...

de kallas studenter, unga och dumma, unga och oerfarna.

Ellinor Bokedal sa...

Jamen herregud, det här tog priset!