söndag 25 oktober 2009

Oktoberfest





Igår (lördag kväll) var det oktoberfest i Ulricehamn. Faktiskt så var det min BFF´s och hennes pojkväns förlovningsfest (hurra, hurra!). Det var så jumla kul att så många kom. Så många som aldrig hinner ses annars. Det är konstigt, vi bor i samma stad (och den är inte stor) men vi hinner aldrig ses. Ändå är det när vi ses som om det vore igår. Jag är så glad att jag har den umgängeskrets som jag har. Det är ärliga människor och inget skitsnack bakom ryggar. Ingen avundsjuka som annars är så vanligt. Jag har träffat mycket folk när jag har bott på olika ställen i världen och det är inte många som klassar mina vänner här hemma. Nackdelen för mig är att ALLA lever i tvåsamhet. Det är tråkigt av två anledningar. 1: ingen har tid att göra spontana saker längre. 2: man känner sig ensam som singel i jämförelse. Nu är ju inte jag den som är bitter för att jag är singel, men visst ÄR det tråkigt att vara den enda. Det märktes dock inte igår. Igår släppte alla loss och bara hade kul. Mer sånt här tack!

Inga kommentarer: