torsdag 29 oktober 2009

Världen Är Liten

De senaste dagarna har jag tänkt mycket på min vän Kristin (av ingen speciell anledning alls) men att jag måste ringa henne snart och försöka ses. Hon bor i Göteborg. När jag idag gick och väntade på Cityterminalen på att åka hem och bara skulle springa in på Pressbyrån för att köpa lite färdsnacks, hör jag:
-Men, Ellinor?!
Vem står där, om inte Kristin? Världen är liten. Hon var på väg till Åland över helgen och väntade också på att åka vidare, men vi hann med en knapp halvtimmes fika ändå. Jag försökte förklara varför mina ögon lyser rött ihop med min kappa idag, men vad gör det när allt annat är på topp?
Nu är jag på väg mot Jönköping där jag stannar hos LilSis ikväll. Ska korrekturläsa en 35 sidor lång rapport om konduktiva fibrer - på engelska - innan jag är framme. Bäst jag börjar då, innan ögonen helt ger upp.

2 kommentarer:

linda roos sa...

så söta ni är, önskar också jag kunde stöta på er när jag var ute och åkte runt =)

Ellinor Bokedal sa...

Men tack Linda, så söt DU är! :) Jag hoppas också vi stöts på ute på vift snart!