onsdag 11 november 2009

Driftig

Förra onsdagen drog jag och Katharina från Kotyr till Entreprenörsdagen i Göteborg. Vi fångades på bild av fotografen från driftig.nu. Är vi driftiga då? Ja, det måste få säga. Annars hade vi inte startat eget. Jag får stora reaktioner från folk när jag berättar att jag har startat eget. "Åh, vad modigt" och "Jag önskar att jag hade den drivkraften" eller ännu värre "Tänk om jag hade de möjligheterna". När jag får sådana kommentarer ler jag bara och tar emot berömmet, men innerst inne skakar jag på huvudet och tänker bara att tänk om de bara visste hur underbart det är att ha sitt eget, att vara sin egen chef och bestämma över sin egen arbetstid och inkomst. Om de bara vågade ta det där steget ifrån det trygga. Det finns så många som sliter häcken av sig för andra som tjänar pengar på dem, när de egentligen skulle kunna lägga ner den tiden och energin på något de verkligen tycker är roligt och är bra på och få tillbaka allt som de ger, till sig själva. Alla har vi det där drivet inom oss. Det gäller bara att hitta det. Och att våga.

Inga kommentarer: