söndag 29 november 2009

Hemligt Uppdrag

I lördags stack jag och pappa till Göteborg och mötte upp bror för ett hemligt uppdrag. Köpa julklappar? Nä, bättre upp. Med dagens uppdrag slutfört tidigt åkte jag och pappa till La Terassa och åt lunch. Finns det något bättre än italienskt, egentligen? Jag känner ägarna där. Jag jobbade på ett café för många år sedan som de ägde. Varje morgon när jag kom blev jag hälsad med "Ciao Bella" och ett stort leende. Sedan fick jag leva med att det gapades emellanåt (inte på mig, men dem emellan) men det fick jag förklarat för mig att det var inte för att de var arga på varandra, utan att det var av ren kärlek. Märkliga människor de där italianos, men de är oerhört varma och generösa. Laga mat kan de också, och inte minst göra det bästa kaffet.

Inga kommentarer: