måndag 23 november 2009

Telepati - Tankeläsning - Intuition

"Förmågan att få direkt mental kontakt med en annan person utan att man meddelar sig med hjälp av språk, koder, tecken eller andra fysiska signal former, kort sagt tankeläsning"

Så säger Wikipedia om Telepati. Det här händer mig alltsom oftast. Idag satt jag och förberedde ett email till en presskontakt på en tidning för PR av ett projekt jag håller på med. Det var ganska mycket information som skulle sammanställas och bifogas. Precis när jag ska trycka på sändknappen, då ringer han. Tilläggas bör att jag inte direkt känner honom och vi har inte stött på varandra på väldigt länge. Läskigt. Ännu läskigare är att jag igår köpte (märk väl köpte här, inte laddade ner;) en ljudbok till min iPod som heter "Konsten att läsa tankar".
Varför händer sånt här alltid mig? Är jag ensam om att alltid råka vara på rätt plats vid rätt tillfälle, att kunna läsa människor, att stöta på människor jag inte har sett på länge men som jag har gått och tänkt på, att känna i magen vad som är rätt och fel i en situation, även kallat intuition, att drömma drömmar som sedan blir sanna. Finns det fler som är som jag, eller ska jag börja kalla mig psychic?

2 kommentarer:

Frida sa...

Huuu... otäckt! Men praktiskt :)

Ellinor Bokedal sa...

Haha, javisst! :)