onsdag 27 januari 2010

Holländare

Igår kväll var jag och käkade middag med 30 ingenjörstudenter från Holland (ingen av bilderna ovan för jag lämnade kameran i bilen). De gästade Ulricehamn som ett av flera stopp på ett besök i Sverige och Danmark. Som ensam tjej kan jag våga påstå att säga att jag var centre of attention under kvällen. Jag gillar verkligen holländare. Många människor har jag träffat i mitt liv och det finns inte många som är så trevliga och bra människor rätt igenom som the Dutches. De bryr sig verkligen om dig lyssnar när du har något att säga. Här kommer liksom lilla jag, men jag är lika viktig som vilken CEO som helst. Några av holländarna på bilderna ovan kan jag faktiskt tacka för att jag har så bra självkänsla som jag har. De trodde på mig (och SA DET TILL MIG) för många år sedan. Det är viktigt att ha människor som tror på en och inte bara säger "Jaja lilla gumman, det blir nog bra ska du se. Försök du". Det finns gott om såna människor också. Nä, mer Dutch kultur önskas. Bort med Jante. Jag kan inte säga det nog många gånger.

Inga kommentarer: