torsdag 14 januari 2010

Lite Press Skadar Aldrig

I morse vaknade jag och ville bara ut och ha frisk luft. En power walk, yes. Jag satte mig först en stund framför datorn med en kopp kaffe för att vakna till. Skrev i min status på Facebook att jag skulle ut och power walka i morgonmörkret. När jag hade fått på mig lite varmare kläder och skulle ta på mig mina snowjoggings (jajemen) kurrade det till i magen och jag kände hur hungrig jag var. Ångrade mig då och tänkte att jag tar en förmiddagspromenad senare istället som en jobbpaus och stannar inne och äter frukost först. Men så kom jag på att jag hade skrivit på Facebook hur duktig jag skulle vara så här på morgonen och då var det ju bara att ta på sig skorna och ge sig ut. Det funkar alltså att sätta lite press på sig själv för att få saker gjorda. I alla fall för mig. Och när jag väl var ute i friska luften var det ju hur härligt som helst. Frukosten efteråt blev också desto godare.

1 kommentar:

Madeleine Bokedal sa...

väck mig nästa gång. Jag behöver en push i arslet!