torsdag 21 januari 2010

Peers

Vad glad jag blir av att umgås med peers, alltså människor som man har mycket gemensamt med. Igår och idag var jag på en konferens om sociala medier arrangerad av SiSP -Swedish Incubators & Science Parks. Äntligen har jag fått ur mig en massa frustration som jag har känt den senaste tiden. På frågan vad jag jobbar med svarar jag bara "marknadskommunikation". Kort och gott. Jag orkar inte dra hela definitionen av det. Här var det människor som jobbar inom samma områden och bransch som jag gör och som stöter på samma problem varje dag. Under seminarier, workshops, luncher, middag och frukost har vi utbytt erfarenheter och synpunkter om både det ena och det andra. Jag tror att många av oss gick därifrån flera kilo bekymmer lättare. Jag ser redan fram emot att träffa de här människorna igen.

Inga kommentarer: