torsdag 18 februari 2010

Black Or White

Imorgon kväll ska det åkas skidor i Ulricehamn. Jag kan erkänna att jag inte har åkt utför på fem år. Skandal. Förra vintern var jag i DC, den innan det i Florida, året innan det i Atlanta och dessförinnan var jag fattig student i två år. Vad tiden går fort. Däremot vintern 2005 bodde jag i Österrike från december året innan till augusti. Snacka om att jag åkte skidor den vintern. Det var definitivt den bästa vintern i mitt liv. Så bekymmerslös. Det jobbigaste den vintern var nog att ta sig upp ur sängen efter en kväll på Silverbullet för att möta 20 engelsmän för skidguidning. Eller att varje torsdag gå på Austrian Night, dricka obstschnapps och dansa till Anton aus Tirol. Det var tider det. Jag minns att Martin (min engelska kollega) och jag brukade åka hem till mig efter en heldags skidåkning, se på Ice Age, käka jordnötter och dricka Servus vin (€2 flaskan), sova en stund och sen ge oss in i dimman igen. Ja det var tider det. Jag minns den dagen då en österrikare på Alla Hjärtans Dag tog mig med ut på baksidan av Sportgastein och den bästa off pisten jag någonsin har upplevt. Faktiskt ett av de mäktigaste ögonblicken i mitt liv där jag stod på toppen, inte ett moln på himmelen, och såg ut över hela Hohe Tauern som är Österrikes största nationalpark. Det kändes som att det var jag mot världen.
Imorgon är det Ulricehamns Ski Center som gäller. Ibland får man nöja sig med mindre. Faktiskt att jag uppskattar det lilla nuförtiden. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan. Dagens problem är vad jag ska ha på mig - svart eller vitt? Det känns som att den svarta dressen är mer snowboard och den vita mer skidor. Jag har tänkt att åka båda. Hmm? Åka snowboard i den vita ser nog lustig ut. Det får väl bli den svarta då, den funkar för båda. Dagens I-landsproblem for sure.

1 kommentar:

I sa...

Vita var snygg men def svarta om du ska åka bräda