måndag 1 februari 2010

BoråsKlassikern

Idag har jag tydligen signat upp för att göra BoråsKlassikern 2010. En kille som sitter på kontoret bredvid mig kom förbi och frågade om inte jag var på att åka KlassikerSkidan i helgen. 30 km klassisk stil. Jag är inte van vid att någon peppar mig till träning och utmaningar - det brukar jag få stå för själv - så det är klart att jag sa ja. Utan att änka efter hade jag registrerat mig, inte bara till helgens längdskidlopp, utan till hela BoråsKlassikern som innebär skidor, gångmarsch, simning, cykel och löpning i olika lopp under året. Man måste delta i 4 av 5. Om jag hoppar något så blir det simningen för jag är verkligen urkass på att simma. Nu gäller det ju först att ta sig runt 3 mil på skidor på lördag. Direkt efter jobbet idag tog jag på mig skidorna och åkte en mil uppe i skogen vid Lassalyckan. Det var tungt kan jag lova eftersom jag har varit sjuk i två veckor och inte direkt tränat. Jag får nog ta en sväng imorgon igen. Vad har jag gett mig in på?

Inga kommentarer: