söndag 28 mars 2010

Stjärnor i Livet

Nere på Stora Torget i Ulricehamn var det stor folksamling (not) men en liten skara tappra människor som hade tagit sig ut för att titta på stjärnorna. Det stod en kille och berättade om de olika konstellationerna. Jag fattade ingenting men visst var det lite häftigt. Jag har ett minne då jag gick på en strand på St Simon's Island som ligger i Atlanten utanför Georgias kust precis ovanför Florida. Det var som att gå ute i rymden, mitt i The Milky Way (Vintergatan). Jag minns att jag satte mig i en gunga och funderade över livet. Jag funderade på vad det skulle bli av mig. Detta är nu sju år sedan. Blev det som jag hade tänkt mig? Ja och nej. Anyway, I like it. Vägen hit har inte varit som jag planerade, men så är det ju. Inget blir någonsin som man har tänkt sig. Ibland blir det till och med bättre. Jag kan inte sitta och planera nu för vad jag ska göra om ytterligare sju år, jag kan bara göra resan dit så bra som möjligt.

Inga kommentarer: