lördag 24 april 2010

Person vs Prestation

Jag såg ett gammalt avsnitt av Skavlan igår när jag skulle gå och lägga mig. Ola Salo från the Ark var med. Han fick en dotter tidigare i veckan och berättade då om hur han såg fram emot att bli pappa och hur det skulle förändra han liv och bla bla bla. Han berättade om hur han alltid hade drömt om att bli stjärna men var oerhört rädd för kritik. Han försökte förklara hur han ville vara älskad av alla men ändå inte synas. Utan att vara en stor stjärna kan jag känna igen mig. Som idol är man en förebild och har genom det chansen att kunna påverka. Lite som politiker men på ett annat sätt. Jag vill gärna påverka om jag kan göra det på ett bra sätt. Jag är varken idol eller politiker men frågan är om jag är en förebild ändå? Det finns säkert någon som ser upp till mig och det är här man måste passa sig. Så fort man syns i tidningar blir man dömd. Vad säger hon? Vad har hon nu gjort som är så viktigt? Jag har aldrig sökt uppmärksamhet och jag tycker egentligen inte om det. Jag kanske är rädd för att inte vara omtyckt? Samtidigt så tyder väl uppmärksamheten jag får från pressen att det jag gör är intressant? Så länge jag inte hamnar i brottsspalten så. Det är alltså med delade känslor jag ställer upp på tidningsintervjuer. Lite som Ola Salo. Jag vill helst inte synas men har insett att det kommer med mina uppdrag. Man kan inte vara älskad av alla samtidigt som jag hoppas att folk kan skilja på person och prestation.

Inga kommentarer: