fredag 28 maj 2010

Blåbär

Ungefär samtidigt som jag skrev det förra inlägget kom vi på att vi inte skulle hinna göra stan alls innan tåget gick hem, om vi inte hoppade resten och stack tidigare. Sagt och gjort. Mina planer ändrades då jag först skulle stannat i Sthlm över helgen, men med saker som händer hemma kändes det inte helt hundra att stanna, så jag bestämde mig för att åka med de andra hem, tillbaka till landsbygden och skogen.

Fick in en lunch med Anna på Blueberry. Var i och för sig fortfarande mätt efter min Stenåldersfrukost, men en smoothie fick jag ner och något som tydligen kallas för "Antioxidantboll". Tänk att "fika" kan vara gott och nyttigt samtidigt. Go figure - igen.

Hade sen en knapp timma på mig att springa upp till Östermalm och ta en kaffe med en annan, men eftersom jag kånkade runt på två väskor och redan var allmänt trött fick jag ringa och ställa in det. Lyckades istället gå hela vägen ner till Centralstationen utan att köpa någonting. Stolt över mig själv. Det var inte lätt.

1 kommentar:

Madeleine Bokedal sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.