måndag 31 maj 2010

Jag Kan Simma - Jag Är Inte Rädd

Jag och en kompis har varit lite sugna på att börja med triathlon nu ett tag. Springer gör vi båda två, jag cyklar och försöker övertala henne om att skaffa en cykel. Hon simmar, men det gör ju inte jag. Det är Mitt i Borås Triathlon om två veckor. Fick frågan om jag har anmält mig. - Nej, jag kan inte simma, var mitt svar. Men, det är klart att jag kan simma. Jag är bara inte bra på det. Jag är nybörjarnas nybörjare på cykel också, men det kommer jag komma in i så snart jag bara börjar cykla regelbundet. Värre är det med simningen. Jag tänker så här. Nu åker jag iväg till Cali en hel sommar. Vad är då bättre än att träna på simningen där det är varmt (och där ingen känner mig)? Jag ska börja med att leta upp ett bra pool complex. Sen får jag se om jag vågar simma i havet. Har nämligen en sjuk hajfobi. Fast eftersom jag ska lära mig surfa så är det väl bara att blunda och paddla på. Jag har en plan.

Inga kommentarer: