torsdag 27 maj 2010

Svensk Framtid

Jag sitter på ett tåg till Sthlm. Är på väg till Svenskt Näringslivs "Framtidsmöte" på Svenska Mässan. Det låter lite sektaktigt och jag kan nog tycka att hittills har det varit lite så. Jag fick biljetter hemskickade på posten, hotellet bokat, allt fixat. All inclusive om man säger så. Jag vet faktiskt inte ens vart jag ska bo. Något hotell inne i stan. Halva tåget är chartrat för detta, fullt med businessfolk. Jag har redan träffat på en massa folk jag känner från olika delar av Västra Götaland.

Idag ska vi lyssna på bland annat en debatt med Reinfeldt och Sahlin som diskuterar Sveriges företagarklimat. Om jag fick en middag med dessa två vet jag precis vad jag vi skulle prata om. I ett större sammanhang som det här kommer jag nog antagligen inte yttra mig alls. Det är ingen idé. Förresten vill jag inte ha en middag med Sahlin. Däremot med Reinfeldt och med Maud Olofsson. Den dagen kommer den också, om jag vill, för att jag kan.

Inga kommentarer: