onsdag 30 juni 2010

Träning i LA

Det är säkert många som tror att jag tränar för att hålla mig smal. Fel. Jag tränar för att 1. Jag tycker att det är roligt, 2. För att må bra och hålla mig frisk - nu och i framtiden, och 3. Det är roligt att känna att man utvecklas och blir starkare, snabbare och så vidare.

Det är kul att träna här också, men jag saknar verkligen den svenska naturen och den friska luften. Just nu springer jag mest runt på gator som de här, på hård betong. Jag ser det som bra träning för att jag ska springa några lopp i augusti och säkert under hösten också, men det är inget jag skulle vilja göra under en längre tid. Det är för det första inte det minsta jobbigt eller utmanande och det känns inte bra för knäna. Det värsta av allt är nog ändå den förorenade luften. Jag kommer behöva åka på rening när jag kommer hem, ut i skogen någonstans några dagar. Det ska jag göra.

När jag blev medlem på LA Fitness igår skulle jag fylla i ett formulär och svara på en massa frågor. Det som förvånade mig (eller inte) var att det inte fanns några frågor om jag ville träna för att hålla mig hälsosam, utan alla handlade i stort sett om att gå ner i vikt. Jag frågade om jag kunde få slippa fylla i det för att det var så dumma frågor. Jag vill bara hålla mig i form under sommaren för att jag ska köra några tävlingar när jag är tillbaka i Sverige, försökte jag förklara. Ser jag förresten ut att ha några kilon att bli av med, frågade jag sen? Killen insåg nog vilka dumma frågor det var och lät mig slippa.

Inga kommentarer: