måndag 30 augusti 2010

Noll Koll

Jag måste få lite jobb gjort så jag har slagit mig ner på Blueberry vid Stureplan. Jag testar nya smoothies varje gång men jag kan inte hjälpa att jag gillar dem med nötter i. Brukar dock oftast ta den längst ner på menyn men nu hade de en ny med nötpasta i, den längst upp på menyn i bilden. Helt okej den också men nu måste jag skaffa mig en riktig blender hem så att jag kan kopiera de här recepten.

Jag har verkligen varit hispig den senaste veckan. Jag glömmer till exempel kortet i kortläsaren när jag betalar nio av tio gånger. En gång glömde jag till och med hela kortfodralet, vilket jag märkte när jag skulle betala på nästa ställe. Som tur var hade de tagit hand om det på caféet där jag hade varit. Häromdagen glömde jag mobilen på ett annat café, märkte det när jag skulle ringa någon. Nu på Blueberry skulle jag byta plats till en med ett strömuttag. Givetvis lämnades mobilen kvar vid det gamla bordet så självaste "Eva" (Ellen Fjaestad) i Eva & Adam kom och gav den till mig. Tur att andra har koll när inte jag har det. Tidigare har jag förklarat det hela med nervositet inför triathontävlingen som var igår. Vad ska jag nu skylla det på?

Inga kommentarer: