måndag 27 september 2010

Höstdepp?

Medan humrarna letade sig in i rätt bur tog jag en skogspromenad. Jag har lite svårt att förstå människor som drabbas av höstdepression. Jag kan förstå hur den framkallas, men jag fattar inte varför man tillåter sig själv att vara deppig. Jag menar, det gäller ju att ta tillvara våra olika årstider i Sverige. Alla har de sin charm. Hösten är ju fantastisk med alla fina färger och den friska luften. Var ute så mycket som möjligt när det är ljust. Gå ut en sväng på lunchen. Utnyttja helgerna till att vara ute i skogen någon gång. Har ni någonsin varit ute och gått eller sprungit i regn och kännt hur skönt det är mot ansiktet? Känslan efteråt när man har torkat och är varm igen är dessutom oslagbar. Sluta deppa i mörkret. Tänd ljus, värm en kopp te eller häll upp ett glas vin. Och glöm för all del inte att vara utomhus. Köp en snygg regnkappa och par nice stövlar om det hjälper.

Inga kommentarer: