torsdag 30 september 2010

Shooting Star

Nu är jag i Göteborg, hos Katarina. Sover hos henne ikväll eftersom 1. jag ska vara på Gothia Towers tidigt imorgon bitti och hon bor nära och 2. hon har en grymt skön soffa. Jag gillar ordspråket hon har ramat och som står i fönstret. Jag kan relatera till det. Det betyder inte att jag aldrig är nöjd eller att jag vill ha det allra bästa, men varför nöja sig med mindre om man inte behöver? Om jag vet att jag har möjlighet att göra något som jag vill, varför då inte göra det? Jag måste ha drömmar och mål i mitt i liv. Något att sträva mot. Det blir oftast inte som jag har tänkt mig, men det är helt okej. Jag har i alla fall provat och försökt. Ibland, ofta, blir det till och med bättre än vad jag siktade mot. Kanske för att jag har slutat försöka och kämpa så mycket och bara går på känslan. Det kommer liksom av sig självt så.

Inga kommentarer: