fredag 29 oktober 2010

Bio Igen

Jag hade tänkt mig en kväll framför Idol eller något annat dåligt tv-program men efter ännu en dag i fåtöljen med datorn i knät fick jag andnöd och begav mig in till stan. Jag hade ställt in middagen och tyckte istället att en bio i min ensamhet kändes bättre. Orkade faktiskt inte ens prata med någon. På väg in får jag ett mess från Anna som undrar om jag vill gå med på bio. Det var bara det att hon hade sett den filmen jag ville se och jag hade sett den filmen hon ville se. What to do? Jo, vi gick på varsin film och möttes upp efteråt. Min film slutade tio minuter tidigare än hennes. Det är nog bara vi som lyckas med sådant här. Vi gick till ett mysig litet café mitt emot Riche och såg när alla uppklädda människor ställde sig i kön dit. Vi hade det bra inne i värmen. Bra spanställe.

Inga kommentarer: