söndag 24 oktober 2010

På Plats

Nu har jag då flyttat till Stockholm. Jag orkade aldrig packa i fredags så jag gick upp klockan fem på lördagsmorgonen och gjorde det istället. Klockan tio gick bilen norrut. Pust, vad jag hatar att flytta. Ja där kan jag använda ordet "hata" och mena det. Whatever, jag är på plats. Har inte hunnit leta lägenhet mer än att slänga ut ordet till vänner och bekanta här uppe. Hos en släkting fick jag erbjudandet om att bo hos dem tills jag hittar något eget på plats, som jag inte var sen att tacka nej till. Släkten är bäst ju. Vi ger och vi tar.

Så idag blev det shopping. Det ösregnade. Jag köpte gummistövlar. Imorgon och på tisdag är det styrelsemöte med den nya organisationen som jag har börjat jobba för så Ellinor tyckte att Ellinor skulle ha en ny kavaj. Check. Det blev en heeel deeel annat också. Det är farligt att bo i Stockholm. Undra vad styrelsen säger om jag kommer så här i kavaj och gummistövlar och utan byxor, bara leggins? Nja, jag vill nog ha kvar det nya jobbet ett tag till.

1 kommentar:

Madeleine Bokedal sa...

Nu tycker jag att du strunar i nästa blogginlägg och uppdatera lillsyrran med ett mejl! Lycka till med det nya jobbet. /stolt Lill Sis.