fredag 31 december 2010

Pedikyrförsök

Beth tog även en massage men jag var inte in the mood för det så jag gick till stället jämte och tänkte göra en pedikyr så länge. Alla, alla, alla i USA gör manikyr och pedikyr regelbundet. Roligt att de bryr sig om sina naglar men inte hur de ser ut i övrigt, jag menar under kläderna. Det sitter en hel del feta damer där inne som gör sig fina på händer och fötter. Längst bort i salongen satt två små tjejer. Vart är världen på väg?

Jag ville jättegärna göra en pedikyr, men vet ni vad, jag freakade ur. Vågade inte för att de kanske skulle rycka i min tå fastän jag tänkte tala om för dem väldigt tydligt att de inte får röra höger lilltå. Jag fick dock för mig när jag satt där att de inte skulle fatta vad jag sa (de är ju inte direkt bäst på engelska) så jag hoppade ur fotbadet och sa något om att jag inte hann vänta och gick ut. Freaking out.

Inga kommentarer: