torsdag 13 januari 2011

Fin Eller Dryg?

Vad smidigt det är att checka in nu för tiden. Jag scannade bara min mobilskärm och vips så kom mitt boarding card. Som vanligt när jag stod och väntade på flyget så kom det folk jag känner. Visserligen killarna från PR-byrån vi hade haft möte med tidigare men ändå, jag visste inte att de skulle med samma plan som mig till STO. Hade en trevlig pratstund och lät alla andra boarda först. Visst är man alltid lite irriterad på dem som går på planet sist? Kan de inte hålla tiden eller är de för "fina" för att sitta på planet och vänta? I dag var jag en av de där dryga människorna. Det fanns inte ens plats för min väska så flygpersonalen fick ta den längst bak i planet. När jag gick av hade de ställt fram den åt mig så det var bara att ta den och gå. Jag tror att jag ska fortsätta att boarda sist. Jag menar, jag har ju liksom min plats och jag slipper sitta och vänta. Jag ska bli "fin". Eller "dryg". Välj själv.

Inga kommentarer: