torsdag 27 januari 2011

Leva i Nuet

Kvällen spenderades med updates, killsnack, träningsprat och inte minst funderingar över livet och vad man ska göra med det. Jag och Alexandra är väldigt lika i att vi har gjort ungefär samma saker hittills. Vi har båda bott i USA flera år, är nu tillbaka i Sverige och funderar på att rota oss här. Jag i Sthlm och hon i Gbg. Båda är vi karriärskvinnor (vad det nu innebär?) så vi har många gemensamma frågor som vi ställer oss. Till exempel: hur vet man att ett beslut man tar är rätt? Det kan man inte veta när man tar det. Det ger sig. Allt ger sig.

Jag kom på härom dagen att nu är första gången i mitt liv då jag inte har en plan för vad jag ska göra den närmsta tiden. Jag har kommit på att det spelar ingen roll om man har en plan eller inte. Det som händer det händer ändå, med eller utan en plan. Jag lever väldigt mycket i nuet för tillfället. Vad jag gör om ett halvår? Fråga mig om sex månader.

Inga kommentarer: