lördag 8 januari 2011

Resesällskap

Jag bytte även plan i London. Trots att jag tog både pillren för motion sickness och sleep aid så som jag inte en sekund. Det kände som att min kropp domnade bort men huvudet var med hela tiden. Inget för mig alltså. Bara att konstatera att jag inte sover på flygplan. Det gjorde att jag var sjukt trött när jag väntade på planet i London. Jag slumrade nog till lite där jag satte mig. När jag tittar upp står det en kille och tittar på mig.
- Men, Ellinor?
Där står David, en kompis från Göteborg. Han hade varit på Maldiverna. Åkte hemifrån samma dag som jag åkte till USA och nu skulle vi flyga till Göteborg med samma plan. Det slår aldrig fel. Jag träffar alltid någon jag känner när jag är ute och reser. Trevligt med lite resesällskap sista biten hem. För nu är jag hemma. I slasket. Yepp.

Inga kommentarer: