lördag 29 januari 2011

Stänger Dörren

Jag tycker om människor, men det finns tre sorter som jag klarar mig väldigt bra utan.

1. Bittra och avundsjuka människor. What's the point? Ändra på det ni inte tycker om och sluta var avundsjuka på andra.

2. Folk som snackar skit och bakom ryggen. Bry er lite mer om er själva och lite mindre om mig och andra, tack.

Men allra mest 3. Människor som ljuger mig rätt upp i ansiktet. De som gör det åker väldigt fort ut ur mitt liv och kommer inte in igen.

Just nu känns det lite som att jag har fått en slap in the face. Jag gör det jag är allra bäst på - stänger dörren och går vidare. Jag har ingen lust att slösa min energi. Min tå är snart helt hel och det är egentligen det enda jag bryr mig om. Snart får jag mitt liv tillbaka och kan vara den glada och bekymmerslösa Ellinor som jag känner mig själv som. Hon är välkommen.

Inga kommentarer: