måndag 28 februari 2011

Sjukskriven, Jag?

Är 2011 hypokondrikernas år? Förstanyheten i Nyhetsmorgon i dag och det första jag hörde när jag satte på TV:n i morse var att Försäkringskassan rapporterar att folk är sönderstressade och inte hinner vara sjukskrivna ..... ..... ..... ..... ..... Tystnad.

Den här hypokondrikerbloggen ska snart få en annan vändning. Nu har jag klagat så det räcker, men jag har ändå varit tvungen att få ur mig min frustration över att vara trasig. Det är jobbigt. Jag är inte mig själv. Enough said.

Jag har fortfarande min tå tejpad för den är inte helt hundra. När jag drog bort tejpen innan följde tydligen en del av foten med för det började "spruta" blod. Kan det räcka nu eller? Jag har inga plåster hemma. Tejp och papper löser i och för sig det för stunden. Jag åker in till jobbet och blir omplåstrad av Håkan, för nej, jag tänker inte vara sjukskriven. För att jag inte hinner ja, men mest för att jag varken vill eller behöver. Bara det där smärstillande pillret kan börja verka så att maskineriet blir smörjt så ska det nog bli fart på mig.

Inga kommentarer: