onsdag 29 juni 2011

Kortslutning

Precis när jag hade kommit till jobbet i morse fick jag ett SMS från Jay. Strömmen hade gått. Men åh, det är ju nu man behöver en man. Gärna en som vet hur man byter proppar i Sverige. Allvarligt, jag har aldrig bytt en propp i hela mitt liv. När strömmen har gått hemma under min uppväxt har det nästan alltid varit jordfelsbrytaren och den vet jag har man slår på igen. Men proppar? Jay fixade det tydligen...

...trodde jag, tills jag kom hem under kvällen och upptäckte att jag inte alls hade någon power, what so ever. Jag ringde mamma i panik som låg sjuk i över 39 graders feber. Hon kunde inte göra så mycket (men jag ringer alltid mamma när jag får panik för att få något sorts lugn). What to do? Jag knackade på hos grannen som jag aldrig har träffat, jag är ju aldrig hemma. Det visade sig vara en mycket trevlig norrlänning som gärna ställde upp och förklarade cirkusen för mig. Jag har lärt mig mer praktiskt nyttigt om livet under en kvart i dag än jag har gjort på flera år. Det visade sig vara en kortslutning som vi var tvungna att spåra. Helt plötsligt blev det här kul.

Inga kommentarer: