tisdag 30 augusti 2011

Dagens Teknik

Jag hade inget möte tidigt på morgonen i dag och eftersom jag knappt sov någonting förra natten bestämde jag mig för att inte ställa klockan på ringning i dag. Förra veckan stod den på 5:30 mån-fre. Jag vet ju att jag vaknar tidigt ändå - men just i dag, just i dag - tror ni inte att min käre far ringer och väcker mig? Det slår aldrig fel. Det händer en gång i halvåret att jag inte ställer klockan på ringning en vanlig arbetsdag, och han lyckas alltid tajma in detta.

Hur som haver, jag var up and working klockan åtta ändå. Dagens teknik gör ju att jag kan jobba när som helst, vart som helst, så länge jag har uppkoppling. Jag har redan hunnit med hur mycket som helst, trots att jag precis kom in till kontoret. I och för sig bara för att byta lap topen mot iPaden och dra iväg på ett möte. Dagens teknik - I love it.

Inga kommentarer: