onsdag 31 augusti 2011

Stressig Lunch?

Jag hade ingen lunchdejt i dag, för att jag helt enkelt hade tänkt jobba över lunchen för att jag har mycket att göra. Då gräver något smart-ass av bredbandskabeln till hela huset där jag sitter och helt plötsligt föll den planen. Jag sprang ut på stan istället och passade bland annat på att skaffa nya kaffekapslar. Men så kom jag på att jag antagligen hade med mig mitt backup-modem i dataväskan och köpte med mig lunch och skyndade tillbaka till kontoret. Det finns ett ställe nere i tunnelbanan vid Östermalstorg (Stureplanssidan) som gör världens godaste wraps. En sådan fick det bli som jag tryckte i mig, ståendes tillbaka vid skrivbordet.

Det låter som att jag stressar och det kan nog verka så, men faktum är att jag är lugnare och mer harmonisk när jag multitaskar och när saker går fort. När det däremot går långsamt, blir jag stressad. Jag är konstig. The other way around.

Inga kommentarer: