onsdag 28 september 2011

Cykla In The ATL

Jag frågar alltid min "American Dad" vad jag ska göra när jag är sjuk eller skadad. Han är läkare. Han kan och vet allt. När jag sa förra veckan att jag skulle springa 30 kilometer var hans respons:

- I'm just glad it's you and not me.

När jag sa härom dagen att jag hade ännu mer ont i höften nu efteråt, svarade han.

- You need to stop running for a while.

Ingen rocket science och han är inte den första som säger det. Jag säger det till mig själv, men sedan är det ju så svårt att låta bli. Jag kan ju springa, men det gör ont. Nu har jag faktiskt bestämt mig för att inte springa förrän skadan är läkt. Punkt. Jag ska försöka cykla lite istället.

Cykla är något som min American Dad gör. Jag har precis bestämt mig för att åka och hälsa på dem om en månad, så att vi kan cykla ihop. Längtar.

Inga kommentarer: